فایل آکادمی(Academy file)

فایل آکادمی(Academy file)

(Academy file)File-academy
فایل آکادمی(Academy file)

فایل آکادمی(Academy file)

(Academy file)File-academy

پاورپوینت باهاوس، مدرسه ای که یک سبک معماری شد


پاورپوینت باهاوس، مدرسه ای که یک سبک معماری شد

پاورپوینت باهاوس؛ مدرسه ای که یک سبک معماری شد

دانلود پاورپوینت باهاوس، مدرسه ای که یک سبک معماری شد

باهاوس مدرسه ای که یک سبک معماری شد
دسته بندی عمران و معماری
فرمت فایل zip
حجم فایل 6772 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25

نام فایل : باهاوس؛ مدرسه ای که یک سبک معماری شد

فرمت : .ppt

تعداد صفحه/اسلاید : 25

حجم : 7037 کیلوبایت


بنام خدا
باهاوس؛ مدرسه ای که یک سبک معماری شد
تاریخچه مدرسه باهاوس
باهاوس (به معنای خانه ی معماری)نام یک مدرسه معماری و هنرهای کاربردی در آلمان بود که از سال 1919 تا 1933 به پرورش هنرمندان پرداخت و نقش مهمی در برقراری پیوند میان طرح و فن ایفا کرد. مکتب باهاوس توسط والتر گروپیوس تاسیس شده است. اسم bauhaus از کلمات آلمانی “tobuild” (برای ساختن) و” house“ (خانه ) ریشه گرفته شده است .علیرغم اسمش و حقیقت اینکه موسس آن یک معمار بوده ، باهاوس یک دفتر معماری در سالهای اول تاسیسش برای خود نداشت. شیوه باهاوس یکی از تاثیرگذارترین وقایع در معماری مدرن وطراحی مدرن شد. این مکتب تاثیرات عمیقی برتوسعه هنرهای معماری، طراحی گرافیک،طراحی داخلی ، طراحی صنعتی داشت. این مکتب در سه شهر آلمان، در سه دوره ی زمانی (وایمار از 1919 تا 1925، دسائو از 1925 تا 1932 و برلین از 1932 تا 1933) و تحت مدیریت سه معمار (والتر گروپیوس از 1919 تا 1927، هانس مه یر از 1928 تا 1930 و لودویگ میس ون دروهه از 1930تا1933) به فعالیت پرداخت. تغییرات مکان و مدیریت منجر به تغییر مداوم در تمرکز ،تکنیک،اساتید و سیاست گذاری های آن شد.
...
بلافاصله پس از جنگ جهانی اول یک دوره زنده رشد اقتصادی در اروپا و ایالات متحده پدید آمد اما این چرخش صعودی چندان دوام نیافت. پنجشنبه سیاه در سال 1929، یعنی روزی که نرخها در بازار بورس نیویورک سقوط کرد نمایانگر یک بحران اقتصادی جهانی بود. طی همین دوران، جنبش های سوسیالیستی که از طرف انقلاب اکتبر روسیه حمایت میشدند، تقریبا در تمام کشورهای اروپایی قدرت یافته و به تحرک در آمده بود. ترقی و پیشرفت اقتصادی که در سال 1926 آغاز شده بود، همگام با رقابتهای بی باکانه و ظالمانه پیش میرفت تا اینکه از سال 1929 به بعد ارقام بی کاری رو به افزایش گذاشتند و مهمترین نکات مورد بحث و مشاجره در مبارزات طبقاتی مشکل لاینحل مسکن بود .در نتیجه سرتاسر جهان به یک کارگاه عظیم ساختمانی تبدیل شد و این پیدایش نیازهای جدید ساختمانی ، معماری را با یک چالش بی سابقه روبرو گرداند.
با توجه به گسترش این چالش و نیاز مبرم به هزینه های پایین تر ساختمانی ، امکانات به کارگیری روشهای تولید انبوه در صنعت ساختمان مورد تحقیق قرار گرفتند و حرکتهای رو به جلویی مشاهده شد اما این جریانات در زمینه فرهنگی نیز بازتابهایی داشت و به طور اخص واقعه ای بود که نتایج دور و درازی در پی داشت و آن تاسیس باهاوس توسط والتر گروپیوس در سال 1919 در شهر وایمارآلمان با ادغام «آکادمی هنرهای زیبا» و «مدرسه هنرها و پیشه ها» بود.

والتر گروپیوس

والتر گروپیوس، از تأثیرگذارترین معماران مدرنیته، در سال 1883 در آلمان به دنیا آمد. در سال  به همراه پیتر بهرنز شرکتی را تأسیس کرد. که در این زمان کارمندانی همچون میس ون ده روهه و لوکوربوزیه در شرکت وی به کار مشغول شدند. گروپیوس در سال 1910 شراکت با بهرنز را ترک کرد و به همراه آدولف مه یر شرکتی را تأسیس نمودند. آنها در این مدت یکی از ساختمان های اولیه سبک مدرن -کارخانه فاگوس- را ساختند. دیوارهای پرده ای شیشه ای این ساختمان نشان دهنده یکی از اصول کلی سبک مدرن شد که در آن فرم از عملکرد پیروی می کند.








ساختمان شیشه ای کارخانه فاگوس، از نخستین ساختمان های سبک مدرن
...
در سال 1919 وی با ادغام آکادمی هنرهای زیبا و مدرسه هنرها و پیشه ها، مدرسه معماری مشهور باهاوس را در وایمار بنیان نهاد. یکی از مشهورترین کارهای والتر گروپیوس ساختمان مربوط به همین «آموزشگاه هنری» معروف به نام «باهاوس» است که خود از بنیان گذاران آن بوده است. این بنا که در سال 1925 (هشتاد و سه سال پیش) در آلمان ساخته شده است به صورت یک الگو برای تمام بناهای مدرن پس از آن درآمده و تمامی ایده های به کار رفته در ساخت آن اعم نمای شیشه ای، پنجره های مکانیکی، راه پله ها، ریل های سقفی مخصوص نورپردازی استودیوها، سیستم حرارت مرکزی و غیره برای اولین بار در این ساختمان ارائه شده اند.





ساختمان مدرسه هنری باهاوس
....

دانلود پاورپوینت باهاوس، مدرسه ای که یک سبک معماری شد

پاورپوینت پیش گیری از بیماری های واگیردار شایع در سنین مدرسه


پاورپوینت پیش گیری از بیماری های واگیردار شایع در سنین مدرسه

دانلود پاورپوینت پیش گیری از بیماری های واگیردار شایع در سنین مدرسه بررسی پیش گیری از بیماری های واگیردار شایع در سنین مدرسه پاورپوینت جامع و کامل پیش گیری از بیماری های واگیردار شایع در سنین مدرسه کاملترین پاورپوینت پیش گیری از بیماری های واگیردار شایع در سنین مدرسه پکیج پاورپوینت پیش گیری از بیماری های واگیردار شایع در سنین مدرسه

دانلود پاورپوینت پیش گیری از بیماری های واگیردار شایع در سنین مدرسه

دانلود پاورپوینت پیش گیری از بیماری های واگیردار شایع در سنین مدرسه
بررسی پیش گیری از بیماری های واگیردار شایع در سنین مدرسه
پاورپوینت جامع و کامل پیش گیری از بیماری های واگیردار شایع در سنین مدرسه
کاملترین پاورپوینت پیش گیری از بیماری های واگیردار شایع در سنین مدرسه
پکیج پاورپوینت پیش گیری از بیماری های واگیردار شایع در سنین مدرسه
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 79 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 41

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

 قسمتی از متن پاورپوینت :

 

تعداد اسلاید : 41 صفحه

پیش گیری از بیماری های واگیردار شایع در سنین مدرسه

بیماریهای عفونی واگیردار از قدیمی ترین دشمنان سلامت بشر هستند . همه گیریهای بزرگ ایجاد شده توسط برخی از آنها ( مانند وبا ، طاعون و آنفلوآنزا ) در قرنهای گذشته خسارات سنگینی بر جامعه بشری وارد کرده است . علیرغم پیشرفتهای شگرف علم پزشکی در زمینه های پیشگیری و درمان بیماریهای واگیردار ، متاسفانه هنوز هم بیماریهای عفونی با قابلیت ایجاد اپیدمی به عنوان یک مشکل بهداشتی در سراسر جهان مطرح هستند . بروز مقاومت دارویی در عوامل بیماریزا و یا ناقلین آنها ، بازگشت مجدد برخی بیماریها به مناطقی که سالها عاری از بیماری بوده اند ( بیماریهای بازپدید ) و ظهور بیماریهای جدید ( بیماریهای نوپدید ) ،‌همه از دلایل لزوم توجه همه بخش های درگیر سلامت به این بیماریها هستند . تعریف: آگاهی از علائم و نشانه های بیماری های شایع در مدرسه می تواند گام مثبتی برای پیشبرد بهداشت مدرسه باشد. بهورز، مدیر و معلم با آگاهی از چگونگی علائم و سیر بیماری ، با انجام اقدامات به موقع و موثر می توانند از پیشرفت بیماری در فرد و همه گیر شدن آن بیماری بین دیگر دانش آموزان جلوگیری کنند.
علائمی از قبیل رنگ و روی پریده یا برافرخته ، چشمهای قرمز ، آبریزش از بینی ، پلکهای متورم و قرمز ، بثورات جلدی ، سرفه و عطسهٔ زیاد ، خستگی بدون دلیل ، سردرد ، سرگیجه ، تب ، دل درد هر علامت غیر عادی دیگر ممکن است مقدمهٔ یک بیماری باشد که باید آن را مورد توجه قرار داد. از شایعترین بیماری های واگیردار در سنین مدرسه می توان : گلودرد چرکی ، انگلهای دستگاه گوارش بیماری های اسهالی ، هپاتیت های ویروسی خصوصا هپاتیت A ، کچلی ، سرما خوردگی ، آنفلوانزا، ژیاردیا، سرخک و سرخجه، گال، شپش، عفونتهای ادراری ، اوریون و آبله مرغان را نام برد که در مورد هر یک از این بیماری ها در مبحث بیماری های واگیردار توضیحات لازم داده شده است. 1-آبله مرغان Chicken pox علائم :
شروع بیماری اغلب با تب خفیف، خستگی و بی اشتهایی به مدت یک تا دو روز، سپس بروز دانه های خارش دار سرخ رنگ که در عرض چند ساعت پر از مایع می گردد این دانه ها بصورت تاول ظاهر می شود. تاولها پاره شده،خشک شده وحالت پوسته ریزی پیدا می کنند. دانه ها ابتدا در پشت بیمار و به دنبال آن به فاصله چند ساعت روی شکم و قفسه سینه ظاهر می شود. آبله مرغان راه های انتقال : انتقال بوسیله تماس مستقیم با بثورات و یا از طریق ترشحات مجرای تنفسی بیماران صورت می گیرد این بیماری می تواند از مادر به نوزاد منتقل شود.
و یا بصورت غیر مستقیم : بوسیله لوازمی که به تازگی به ترشحات وآبدانه فرد بیمار آلوده شده است. اقدامات پشیگیری کننده 1-   گزارش موارد مشکوک بیماری به مرکز بهداشتی درمانی
2-  آموزش به اطرافیان بیمار در مورد ضد عفونی کردن وسایل و لوازم بیمار
3- جداسازی بیمار در طول دوره واگیری در صورت امکان
4-   آموزش به بیمار و اطرافیان وی در خصوص کوتاه کردن ناخنها
5-  برای جلوگیری از اضافه شدن عفونت به تاولها حمام گرفتن روزانه توصیه می شود( با آب سرد ) مدت ممنوعیت از مدرسه تا یک هفته بعد از شروع بثورات که معمولاً با خشک شدن بثورات همراه است
عوارض بیماری:ورم مغزی، ذات الریه، گوش درد چرکی،ورم مفصلی ،زخم قرنیه و باد سرخ 2-اوریون(بناگوشک)Mumps علائم : یک یا دو روز پیش از شروع علائم عمده، کودک دچار بد حالی عمومی می شود ، سپس غدد بزاقی در ناحیه بناگوش(پاروتید) و زیر چانه متورم می شوند ، این علامت می تواند همراه تب دیده شود. تورم ممکن است نخست در یک طرف صورت ایجاد شده و سپس طرف دیگر را درگیر سازد و یا این که همزمان در هر دو طرف بروز کند. تورم غدد بزاقی سبب درد هنگام بلعیدن می شود.

 


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.

دانلود پاورپوینت پیش گیری از بیماری های واگیردار شایع در سنین مدرسه

پاورپوینت باهاوس، مدرسه ای که یک سبک معماری شد


پاورپوینت باهاوس، مدرسه ای که یک سبک معماری شد

دانلود پاورپوینت باهاوس، مدرسه ای که یک سبک معماری شد بررسی باهاوس، مدرسه ای که یک سبک معماری شد پاورپوینت جامع و کامل باهاوس، مدرسه ای که یک سبک معماری شد کاملترین پاورپوینت باهاوس، مدرسه ای که یک سبک معماری شد پکیج پاورپوینت باهاوس، مدرسه ای که یک سبک معماری شد مقاله باهاوس، مدرسه ای که یک سبک معماری شد تحقیق باهاوس، مدرسه ای که یک سبک معم

دانلود پاورپوینت باهاوس، مدرسه ای که یک سبک معماری شد

دانلود پاورپوینت باهاوس مدرسه ای که یک سبک معماری شد
بررسی باهاوس مدرسه ای که یک سبک معماری شد
پاورپوینت جامع و کامل باهاوس مدرسه ای که یک سبک معماری شد
کاملترین پاورپوینت باهاوس مدرسه ای که یک سبک معماری شد
پکیج پاورپوینت باهاوس مدرسه ای که یک سبک معماری شد
مقاله باهاوس مدرسه ای که یک سبک معماری شد
تحقیق باهاوس مدرسه ای که یک سبک معماری شد
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 6772 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

 قسمتی از متن پاورپوینت :

 

تعداد اسلاید : 24 صفحه

باهاوس؛ مدرسه ای که یک سبک معماری شد

تاریخچه مدرسه باهاوس

باهاوس (به معنای خانه ی معماری)نام یک مدرسه معماری و هنرهای کاربردی در آلمان بود که از سال 1919 تا 1933 به پرورش هنرمندان پرداخت و نقش مهمی در برقراری پیوند میان طرح و فن ایفا کرد. مکتب باهاوس توسط والتر گروپیوس تاسیس شده است. اسم bauhaus از کلمات آلمانی “tobuild” (برای ساختن) و” house“ (خانه ) ریشه گرفته شده است .علیرغم اسمش و حقیقت اینکه موسس آن یک معمار بوده ، باهاوس یک دفتر معماری در سالهای اول تاسیسش برای خود نداشت. شیوه باهاوس یکی از تاثیرگذارترین وقایع در معماری مدرن وطراحی مدرن شد. این مکتب تاثیرات عمیقی برتوسعه هنرهای معماری، طراحی گرافیک،طراحی داخلی ، طراحی صنعتی داشت. این مکتب در سه شهر آلمان، در سه دوره ی زمانی (وایمار از 1919 تا 1925، دسائو از 1925 تا 1932 و برلین از 1932 تا 1933) و تحت مدیریت سه معمار (والتر گروپیوس از 1919 تا 1927، هانس مه یر از 1928 تا 1930 و لودویگ میس ون دروهه از 1930تا1933) به فعالیت پرداخت. تغییرات مکان و مدیریت منجر به تغییر مداوم در تمرکز ،تکنیک،اساتید و سیاست گذاری های آن شد. ...
بلافاصله پس از جنگ جهانی اول یک دوره زنده رشد اقتصادی در اروپا و ایالات متحده پدید آمد اما این چرخش صعودی چندان دوام نیافت. پنجشنبه سیاه در سال 1929، یعنی روزی که نرخها در بازار بورس نیویورک سقوط کرد نمایانگر یک بحران اقتصادی جهانی بود. طی همین دوران، جنبش های سوسیالیستی که از طرف انقلاب اکتبر روسیه حمایت میشدند، تقریبا در تمام کشورهای اروپایی قدرت یافته و به تحرک در آمده بود. ترقی و پیشرفت اقتصادی که در سال 1926 آغاز شده بود، همگام با رقابتهای بی باکانه و ظالمانه پیش میرفت تا اینکه از سال 1929 به بعد ارقام بی کاری رو به افزایش گذاشتند و مهمترین نکات مورد بحث و مشاجره در مبارزات طبقاتی مشکل لاینحل مسکن بود .در نتیجه سرتاسر جهان به یک کارگاه عظیم ساختمانی تبدیل شد و این پیدایش نیازهای جدید ساختمانی ، معماری را با یک چالش بی سابقه روبرو گرداند.
با توجه به گسترش این چالش و نیاز مبرم به هزینه های پایین تر ساختمانی ، امکانات به کارگیری روشهای تولید انبوه در صنعت ساختمان مورد تحقیق قرار گرفتند و حرکتهای رو به جلویی مشاهده شد اما این جریانات در زمینه فرهنگی نیز بازتابهایی داشت و به طور اخص واقعه ای بود که نتایج دور و درازی در پی داشت و آن تاسیس باهاوس توسط والتر گروپیوس در سال 1919 در شهر وایمارآلمان با ادغام «آکادمی هنرهای زیبا» و «مدرسه هنرها و پیشه ها» بود.
والتر گروپیوس

والتر گروپیوس، از تأثیرگذارترین معماران مدرنیته، در سال 1883 در آلمان به دنیا آمد. در سال  به همراه پیتر بهرنز شرکتی را تأسیس کرد. که در این زمان کارمندانی همچون میس ون ده روهه و لوکوربوزیه در شرکت وی به کار مشغول شدند. گروپیوس در سال 1910 شراکت با بهرنز را ترک کرد و به همراه آدولف مه یر شرکتی را تأسیس نمودند. آنها در این مدت یکی از ساختمان های اولیه سبک مدرن -کارخانه فاگوس- را ساختند. دیوارهای پرده ای شیشه ای این ساختمان نشان دهنده یکی از اصول کلی سبک مدرن شد که در آن فرم از عملکرد پیروی می کند.


ساختمان شیشه ای کارخانه فاگوس، از نخستین ساختمان های سبک مدرن ...
در سال 1919 وی با ادغام آکادمی هنرهای زیبا و مدرسه هنرها و پیشه ها، مدرسه معماری مشهور باهاوس را در وایمار بنیان نهاد. یکی از مشهورترین کارهای والتر گروپیوس ساختمان مربوط به همین «آموزشگاه هنری» معروف به نام «باهاوس» است که خود از بنیان گذاران آن بوده است. این بنا که در سال 1925 (هشتاد و سه سال پیش) در آلمان ساخته شده است به صورت یک الگو برای تمام بناهای مدرن پس از آن درآمده و تمامی ایده های به کار رفته در ساخت آن اعم نمای شیشه ای، پنجره های مکانیکی...

 


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.

دانلود پاورپوینت باهاوس، مدرسه ای که یک سبک معماری شد

مبانی نظری و پیشینه مدرسه هوشمند


مبانی نظری و پیشینه مدرسه هوشمند

مبانی نظری و پیشینه مدرسه هوشمند

دانلود مبانی نظری و پیشینه مدرسه هوشمند

مبانی نظری و پیشینه مدرسه هوشمند
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 321 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 58

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

مدرسه هوشمند

مقدمه:

امروزه مهمترین دغدغه‌ی نظام آموزشی و پرورشی یک کشور، ایجاد بستری مناسب جهت رشد و تعالی سرمایه‌های فکری در جامعه‌ی اطلاعاتی و دانایی ‌محور می‌باشد. برای آنکه همه‌ی گروه‌های اجتماعی قادر باشند بطور مؤثّر در چنین جامعه‌ای مشارکت داشته باشند، باید یادگیری پیوسته، خلاقیت، نوآوری و نیز مشارکت فعال و سازنده‌‌ی اجتماعی را بیاموزند. تحقّق این امر مستلزم تعریف مجدد و نوینی از نقش و کارکرد مدارس به عنوان اصلی‌ترین نهادهای آموزشی در جامعه می‌ باشد.

امروزه نظام آموزشی کشور به مدرسه‌ا‌ی نیاز دارد که با بهره‌گیری از فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات (فاوا)‌، امکان یادگیری پیوسته را فراهم نموده و فرصت‌های نوینی را در اختیار افراد برای تجربه‌ی زندگی در جامعه‌ی اطلاعاتی قرار ‌دهد، به گونه‌ای که این فناوری‌ نه به عنوان ابزار، بلکه در قالب زیرساختِ توانمند‌ساز برای تعلیم و آموزش حرفه‌ای محسوب ‌‌شود.

بکارگیری گسترده‌ی فاوا در فرایند آموزش و پرورش، همزمان با تحوّل در رویکردهای آموزشی درجهان، زمینه‌‌ی شکل‌گیری مدارس هوشمند را فراهم آورده است. این مدارس از جمله نیازمندی‌های کلیدی جوامع دانش‌بنیان می‌باشند و رویکردهای توسعه‌ی مهارت‌های دانشی و کارآفرینی دانش‌آموزان را دنبال می‌نمایند. در این مدارس‌، فرایندهای یاددهی - یادگیری تقویت شده و محیط تعاملی یکپارچه برای ارتقای مهارت‌های کلیدی دانش‌آموزان با تکیه بر فعالیت‌های گروهی، در عصر دانایی محور فراهم می‌شود.

از آنجا که درحال حاضر معلم محوری پایه آموزش و پرورش در کشور می‌باشد، به روزکردن مدارس، استفاده ازفناوری‌های روز، برخورداری از خلاقیت‌های نوین در آموزش و پرورش و نیز اهمیت دادن به توانایی‌های دانش‌آموزان، لازمه این تحوّل می‌باشد.

 3-2-1 منظور از مدارس هوشمند چیست ؟

در سال 1984، دیوید پرکینز[1] و همکارانش در دانشگاه ها هاروارد، طرح مدارس هوشمند را به عنوان تجربه ای نوین در برنامه های آموزش و پرورش، با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات ارائه نمودند. این طرح به تدریج در چند مدرسه اجرا گشت و بعدها تا حدودی توسعه یافت، به طوری که امروزه برخی از کشورهای توسعه یافته در امر فناوری اطلاعات، همچون مالزی، از این مدارس جهت تربیت نیروی انسانی در برنامه های توسعه خود استفاده می کنند. در تعریف این نوع مدارس گفته شده اس که مدرسه هوشمند یک مدرسه و محیط آموزشی فیزیکی است که کنترل و مدیریت آن مبتنی بر فناوری رایانه و شبکه می باشد و محتوای اکثر دروس الکترونیکی و سیستم ارزشیابی و نظارت آن نیز هوشمند است و در فرایند آموزش به تفاوت استعداد و توانایی دانش آموز توجه می شود . بنابراین مهمترین ویژگی ها و خصوصیات این مدارس عبارتند از :

الف) در مدارس هوشمند معلمان می توانند با استفاده از بانک های اطلاعاتی و برنامه های نرم افزاری و غیره دروس جدیدی را با توجه به نیازها و علائق دانش آموزان طراحی نمایند یا اینکه دروس موجود را تغییر داده و اصلاح نمایند بنابراین محتوای آموزشی دروس در این مدارس تا حدودی متفاوت با مدارس دیگر خواهد بود.

‌ب) دانش آموزان این مدارس، خود سرعت یادگیری خود را تعیین می نمایند. همچنین در این مدارس، ساعات یادگیری محدود به ساعت های مدرسه نیست و دانش آموزان در هر لحظه که اراده کنند کلاسهای دلخواهشان را از طریق برنامه های رایانه ای یا ارتباط از راه دور در اختیار خواهند داشت.

‌ج) نقش معلمان در این مدارس تا حدود زیادی از آموزش و ارزشیابی دانش آموزان به پیگیری آموزش شخصی آنان تغییر می یابد و در نتیجه فرصت و فراغت بیشتری برای پرداختن به برنامه های رشد و بالندگی حرفه ای خود (مطالعه، برقراری ارتباطات و تعاملات سازنده و مؤثر با مکاران، ارتقاء سطح علمی و بهبود مهارتهای تدریس و ...) خواهند یافت.

‌د) در این نوع مدارس دانش آموزان اغلب بجای کیف های مملو از کتب حجیم، با کامپیوترهای کیفی (lab top) در سر کلاس درس حاضر می شوند. به عبارت دیگر در این مدارس علاوه بر مواد آموزشی رایج و کتابهای درسی، انواع نرم افزارها و درس افزارهای چند رسانه ای نظیر cd و... مورد استفاده قرار می گیرد.

‌ه) ارزشیابی از دانش آموزان در مدارس هوشمند به جای اینکه در مقاطع و نوبتهای فاصله دار (در پایان هر فصل یا هر ترم و ...) صورت پذیرد، همه روزه و به طور مداوم انجام می گیرد و تعدادی از این آزمون ها هم به صورت آنلاین و از راه دور می باشند.

‌و) در این مدارس دانش آموزان هنگام ورود و خروج از مدرسه، با کارت دیجیتالی که در اختیار دارند، والدین خود را از ساعت آمد و رفت خود مطلع می سازند (ارسال SMS از طریق سیستم اتوماسیون مدرسه). والدین دانش آموزان نیز می توانند با یک آموزش ساده به سیستم ارزشیابی مدرسه متصل شده و به این وسیله از وضعیت و روند پیشرفت تحصیلی فرزند خود آگاهی یابند. معمولاً در این مدارس روزانه در پایان ساعات کلاسی یک E-Mail از طرف مدرسه جهت آگاهی والدین از وضع تحصیلی فرزندانشان در آن روز، به آنها ارسال می شود.

‌ز) از آنجایی که پاره ای از فعالیت های مرسوم در مدارس دیگر، در این مدارس به کمک فناوری اطلاعات کاهش می یابد، کمیت و کیفیت تعاملات بین دانش آموزان، معلمان و والدین ارتقاء می یابد و در نتیجة هم افزایی یا سینرژی حاصل از تعاملات این سه گروه، امکان ایجاد شرایط یادگیری بهتر برای دانش آموزان فراهم می شود.


[1] David Perkins

دانلود مبانی نظری و پیشینه مدرسه هوشمند

دانلود پاورپوینت باهاوس مدرسه ای که یک سبک معماری شد


دانلود پاورپوینت باهاوس مدرسه ای که یک سبک معماری شد

باهاوس (به معنای خانه ی معماری)نام یک مدرسه معماری و هنرهای کاربردی در آلمان بود که از سال 1919 تا 1933 به پرورش هنرمندان پرداخت و نقش مهمی در برقراری پیوند میان طرح و فن ایفا کرد مکتب باهاوس توسط والتر گروپیوس تاسیس شده است اسم bauhaus از کلمات آلمانی “tobuild” (برای ساختن) و” house“ (خانه ) ریشه گرفته شده است علیرغم اسمش و حقیقت اینکه موسس آن

دانلود دانلود پاورپوینت باهاوس مدرسه ای که یک سبک معماری شد

باهاوس 
مدرسه 
باهاوس  یک سبک معماری
دسته بندی معماری
فرمت فایل ppt
حجم فایل 8372 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30

تاریخچه مدرسه باهاوس

باهاوس (به معنای خانه ی معماری)نام یک مدرسه معماری و هنرهای کاربردی در آلمان بود که از سال 1919 تا 1933 به پرورش هنرمندان پرداخت و نقش مهمی در برقراری پیوند میان طرح و فن ایفا کرد. مکتب باهاوس توسط والتر گروپیوس تاسیس شده است. اسم bauhaus  از کلمات آلمانی “tobuild” (برای ساختن)  و” house“ (خانه ) ریشه گرفته شده است .علیرغم  اسمش و حقیقت اینکه موسس آن یک معمار بوده ، باهاوس یک دفتر معماری در سالهای اول تاسیسش برای خود نداشت. شیوه باهاوس یکی از تاثیرگذارترین وقایع در معماری مدرن وطراحی مدرن شد. این مکتب تاثیرات عمیقی برتوسعه هنرهای معماری، طراحی گرافیک،طراحی داخلی ، طراحی صنعتی داشت. این مکتب در سه شهر آلمان، در سه دوره ی زمانی (وایمار از 1919 تا 1925، دسائو از 1925 تا 1932 و برلین از 1932 تا 1933) و تحت  مدیریت سه معمار (والتر گروپیوس از 1919 تا 1927، هانس مه یر از 1928 تا 1930 و لودویگ میس ون دروهه از 1930تا1933) به فعالیت پرداخت. تغییرات مکان و مدیریت منجر به تغییر مداوم در تمرکز ،تکنیک،اساتید و سیاست گذاری های آن شد.

...

بلافاصله پس از جنگ جهانی اول یک دوره زنده رشد اقتصادی در اروپا و ایالات  متحده پدید آمد اما این چرخش صعودی چندان دوام نیافت. پنجشنبه سیاه در سال 1929، یعنی روزی که نرخها در بازار بورس نیویورک سقوط کرد نمایانگر یک بحران اقتصادی جهانی بود. طی همین دوران، جنبش های سوسیالیستی  که از طرف انقلاب  اکتبر روسیه حمایت میشدند، تقریبا در تمام کشورهای اروپایی قدرت یافته و به تحرک در آمده بود. ترقی و پیشرفت اقتصادی که در سال 1926 آغاز شده بود، همگام با رقابتهای بی باکانه و ظالمانه پیش میرفت تا اینکه از سال 1929 به بعد ارقام بی کاری رو به افزایش گذاشتند و مهمترین نکات مورد بحث و مشاجره در مبارزات طبقاتی مشکل لاینحل مسکن بود .در نتیجه سرتاسر جهان به یک کارگاه عظیم ساختمانی تبدیل شد و این پیدایش نیازهای جدید ساختمانی ، معماری را با یک چالش بی سابقه روبرو گرداند.

با توجه به گسترش این چالش و نیاز مبرم به هزینه های پایین تر ساختمانی ، امکانات به کارگیری روشهای تولید انبوه در صنعت ساختمان  مورد تحقیق قرار گرفتند و حرکتهای رو به جلویی مشاهده شد اما این جریانات در زمینه فرهنگی نیز بازتابهایی داشت و به طور اخص واقعه ای بود که نتایج دور و درازی در پی داشت و آن تاسیس باهاوس توسط والتر گروپیوس در سال 1919 در شهر وایمارآلمان با ادغام «آکادمی هنرهای زیبا» و «مدرسه هنرها و پیشه ها» بود.

والتر گروپیوس

والتر گروپیوس، از تأثیرگذارترین معماران مدرنیته، در سال 1883 در آلمان به دنیا آمد. در سال  به همراه پیتر بهرنز شرکتی را تأسیس کرد. که در این زمان کارمندانی همچون میس ون ده روهه و لوکوربوزیه در شرکت وی به کار مشغول شدند. گروپیوس در سال 1910 شراکت با بهرنز را ترک کرد و به همراه آدولف مه یر شرکتی را تأسیس نمودند. آنها در این مدت یکی از ساختمان های اولیه سبک مدرن -کارخانه فاگوس- را ساختند. دیوارهای پرده ای شیشه ای این ساختمان نشان دهنده یکی از اصول کلی سبک مدرن شد که در آن فرم از عملکرد پیروی می کند.

ساختمان شیشه ای کارخانه فاگوس، از نخستین ساختمان های سبک مدرن

 

پاورپوینت 30 اسلاید

دانلود دانلود پاورپوینت باهاوس مدرسه ای که یک سبک معماری شد